تازه های پزشکی

جدیدترین اخبار در زمینه سلامت و پزشکی

حشیش انسان را کم حافظه و فاقد درک می کند


حشیش و ماری جوانا که از گیاه شاهدانه هندی تولید می شوند به دلیل تاثیرات مخربی که بر مصرف کننده می گذارد در کوتاه مدت قدرت درک را از انسان سلب کرده و در بلند مدت موجب کم حافظگی و ناباروری می شوند. استادیار دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب گفت: شاهدانه هندی گیاهی است که دانه های آن به صورت خوراکی در بازار موجود است اما برگ آن با نامهایی مانند ماری جوانا، علف، گراس و همینطور صمغ آن تحت عنوان حشیش، بنگ یا سیگاری از جمله مواد مخدر پر مصرف و خطرناکی هستند که معتادان فراوانی دارند.

Image result for مصرف حشیش


[ بازدید : 180 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ چهارشنبه 21 اسفند 1398 ] [ 13:12 ] [ admin ]

[ ]

پنج نشانه اول در کبد چرب


نتیجه تصویری برای پنج نشانه اول در کبد چرب

تغییر رنگ ادرار

این علامت یکی از هشدارهای جدی برای سوء عملکرد کبدی است. تغییر رنگ ادرار به زرد تیره را جدی بگیرید و در اسرع وقت نسبت به بررسی مشکلات کبدی اقدام کنید.

[ بازدید : 110 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ دوشنبه 2 دی 1398 ] [ 17:11 ] [ admin ]

[ ]

فواید انگور برای سلامت مو


نتیجه تصویری برای انگور


انگورها میوه‌هایی شگفت‌انگیز هستند. این میوه‌ها به صورت گروهی در آب و هوای معتدل در سراسر دنیا رشد می‌کنند. انگور به عنوان “‌ملکه‌ی میوه‌ها‌”‌ شناخته می‌شود. انگور به عنوان “ملکه‌ی میوه‌ها” شناخته شده‌است و بر اساس رنگی که دارد – قرمز، سبز و سیاه / آبی به سه دسته تقسیم می‌شود. این میوه‌ی فوق‌العاده و خوشمزه نه تنها به غذاهای‌تان جذابیت می‌افزاید، بلکه بسیار سودمند و پرفایده است. انگور حاوی ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، قندهای ساده‌ای دارد که انرژی فوری برای بدن فراهم می‌کنند و آنتی‌اکسیدان‌هایی که ضد التهاب هستند. می‌بینید که این میوه چه‌قدر شگفت‌انگیز است!؟



[ بازدید : 149 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ پنجشنبه 2 آبان 1398 ] [ 9:58 ] [ admin ]

[ ]

28 درمان خانگی بی خوابی



بی خوابی ،یک اختلال خواب است ؛ هنگامی که فردی نمی تواند خوب بخوابد، باعث خستگی روزانه، بی حالی، بی ثباتی عاطفی، اختلال حافظه، سرگیجه، تحریک پذیری، عملکرد ضعیف می شود.


[ بازدید : 130 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ پنجشنبه 2 آبان 1398 ] [ 3:33 ] [ admin ]

[ ]

درد دندان يكي از بدترين دردهاست


نتیجه تصویری برای درد دندان يكي از بدترين دردهاست

دندان درد مي تواند علل مخصوص به خودش را داشته باشد. برخي از آن ها ممكن است بسيار خطرناك باشند به همين علت بايد از اين درد پيشگيري كنيم و اگر به آن دچار شديم بدانيم كه چگونه مي توان درد آن را كم كرد. شايد شما نيز تجربه كرده باشيد كه دندان دردي ساده مي تواند روزتان را خراب كرده و اعصابتان را به هم بريزد.



[ بازدید : 126 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ چهارشنبه 1 آبان 1398 ] [ 14:01 ] [ admin ]

[ ]

نشانه هایی که می گوید شپش دارید !


نتیجه تصویری برای نشانه هایی که می گوید شپش دارید !


نشانه هایی که به شما می گوید شپش دارید !

شپش سر یک انگل اجباری است که به ریشه موها‌ می‌چسبد، پس از لقاحی که شپش نر با ماده انجام می‌دهند، شپش ماده تخم‌های زیادی از خودش آزاد می‌کند که این تخم‌ها به وسیله یک ماده صمغی به سایه مو‌ها می‌چسبند به این تخم‌ها رشک یا تخم نارس شپش می‌گویند.




[ بازدید : 145 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ سه شنبه 30 مهر 1398 ] [ 14:24 ] [ admin ]

[ ]

داروی هیوسین را کِی و چطور استفاده کنیم؟


عوارض و تاثیرات درمانی داروی هیوسین

  • نام ژنریک:هیوسین ان بوتیل بروماید
  • نام لاتین:Hyoscine N-Buthyl Bromide
  • نام تجاری:Buscopan

نتیجه تصویری برای شربت هیوسین برای کودکان



[ بازدید : 158 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ دوشنبه 29 مهر 1398 ] [ 11:05 ] [ admin ]

[ ]

باكتری بیماری‌زای فرصت طلب در گوشت


نتیجه تصویری برای گوشت چرخ کرده غیر بهداشتی


سلامت نیوز: احتمال آلودگی گوشت چرخ كرده بیشتر از گوشت‌های خرد نشده است. زیرا باكتری‌های موجود در یك قطعه گوشت آلوده، ممكن است در چرخ گوشت باقی مانده و موجب آلودگی سایر گوشت‌ها شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، بیماران عفونی مبتلا به عوامل باكتریایی باید به‌طور مرتب آنتی‌بیوتیك مصرف كنند تا باكتری بیماری‌زا در بدن نابود شود.


[ بازدید : 121 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ يکشنبه 21 مهر 1398 ] [ 23:26 ] [ admin ]

[ ]

درمان سریع زخم دهان



زخم های دهانی و یا آفت های دهان که روی لثه , قسمت های داخلی گونه ها و لب ها ایجاد می شوند بسیار آزار دهنده و شایع می باشند که معمولا در عرض یک یا دو هفته بهبود می یابند .

۱. ریشه شیرین بیان:

ابتدا، یک قاشق غذاخوری از ریشه شیرین بیان را بردارید،و آن را له کنید.بعد، آن را درون دو فنجان آب خیس کنیدحدود دو یا سه ساعت آن را ترک کنید.در نهایت، دهان خود را با این مایع چندین بار در روز شستشو دهید.هر روز آنرا استفاده کنید، تا دهانتان بهتر شود.یکی دیگر از گزینه ها برای شما، در این مورد، استفاده روزانه از قرص های جوشان شیرین بیان است .


[ بازدید : 98 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ جمعه 19 مهر 1398 ] [ 19:25 ] [ admin ]

[ ]

درمان فوری دندان درد



نتیجه تصویری برای درمان فوری دندان درد


دلیل دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟

وای ! دندان درد ، اگر حتی یکبار هم در طول عمرتان این درد سخت را تجربه کرده باشید می توانید درک کنید که چقدر غیرقابل تحمل و دشوار است پس برای چنین دردی دانستن راه های موثر درمان فوری مطمئنا مفید و لازم است ؛ درمان فوری دندان درد

دندان درد می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که اصلی ترین آن شامل:


[ بازدید : 116 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ پنجشنبه 18 مهر 1398 ] [ 8:34 ] [ admin ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]